torsdag 22. november 2012

Boksalg + Golfing = Kult


Forrige uke var det tid for en skikkelig langtur. Langt, langt sørover reiste vi med Land Cruiseren. Og når jeg trodde at vi nærmet oss på den humpete grus/sand/støv veien, så var vi bare halvveis. Turen gikk fra Arusha sørover, mot Simanjiru og enda litt videre. Da kvelden kom fikk vi stekt oss geitekjøtt med Ugali (maisgrøt) og pilipili (chilli) til kvelds. Det er alltid god stemning. Neste dag var det opp og videre. Det er et utrolig flott landskap man reiser gjennom. Jeg blir imponert over det mektige skaperverket. Fjell som stiger opp av slettene. Den beine veien som går opp og ned bakkene som om en linjal. Veien snirkler seg på eggen av fjellene mens vi kjører ut av det Maasai området. Så forandrer verden seg når vi stiger opp i fjelllandskapet. Blodrød skyer av støv virvler bak bilen og begge sidene av veien er dekket av frodig vegetasjon som minner om regnskog. Magiske Tanzania.
Sebastian står med cruiseren og nyter utstikten av fotografen

Men vi reiser jo ikke på tur for å oppleve Tanzania, men for å selge Guds ord. Og det fikk vi gjote. Selv om det store området vi reiste gjennom ikke har de ivrigste kundene, så ble både bibler, katekismen, sangbøker og andre oppbyggelsensbøker distribuert. Naturopplevelsene kom som en fin bonus. Etter den lange turen var vi utkjørt både Sebastian og meg, og da var det tid for en langhelg. Jeg reiste til Nairobi, mens han tok feire. 

I Nairobi var det videre til Naivasha for å spille golf. Jeg vet det høres skikkelig sossete ut, men det er utrolig kjekt. I hverfall når ballen går dit en vil, og det gjør jo den inneimellom. Store deler av delegasjonen som hadde reist ut fra Scripture Mission i Nairobi for å golfe, så ut som de ikke drev med annet en golf. Så det ble en utfordring for en Tanzania-gutt, som meg, å henge meg på dem. Men med tålmodighet fra dem, og øvelse fra min side så kom jeg meg igjennom 72 hull. Overnattingen tok sted i en leid hytte med kokk. Utrolig nice plass med stilige møbler og basseng utenfor. Det ble til og med liverpool kamp med seier på lørdagskvelden. God stemning. Så etter to intense dager med golfing gikk turen tilbake til Nairobi. En skikkelig vellykket golf tur, spør du meg. Det virker som de andre synes det samme. 

Huset vårt med Naivasha i bakgrunnen
Utsikt fra Rift Valley ut over golfbanen og nasjonalparken i bakgrunnen. 

"Hytten" vi oppholt oss i.



1 kommentar:

  1. Gøy å følge med på bloggen din! Tipper min bror var en av dem som "trodde" de var gode på golfbanen:) Enjoy life...

    SvarSlett