onsdag 15. august 2012

Hvorfor voluntør?


Hvorfor er jeg voluntør for NLM på en misjonstasjon i Arusha, og hva innebærer denne oppgaven? Siden jeg flyttet til Tanzania som 2 måneding, altså 2 mnd gammel, så har deler av meg alltid tilhørt Afrika. Dette på tross av perioder i både Norge og i Østafrika. Derfor var de på tide med en retur til Arusha, etter så mange år nord for ekvator.
Jeg tenker derfor å gi 10 grunner for at jeg valgte å bli voluntør:
  • Dette er en oppgave som definitivt utfordrer
  • Voluntørtjenesten byr på opplevelser som er helt unike
  • Jeg får en smakebit av hvordan det er å være misjonær
  • Folket her har en givende utstråling
  • Gjestfriheten her finner man ikke i Norge
  • Det er en pause fra materialismen
  • Jeg får kjøre Land Cruiser
  • Muligheten til å legge seg tidlig
  • Jeg får være med på å spre Guds Ord
  • Også fårnjeg litt farge
Jeg håper denne bloggen kan bidra til å vise litt av det fantastiske Tanzania, samtidig som den kan gi et innblikk i min hverdag som bokselger på Scripture Mission i Arusha.

4 kommentarer:

  1. Hei, så spennende, håper du legger ut mange bilder etter hvert som du går i de ferdiglagte gjerningene. Gleder meg til å følge med. Savner arbeidet i Arusha. Lykke til

    SvarSlett
  2. Hei!
    Interessant!! Kirstenog jeg kommer til Scripture Mission 14. sept. Kanskje vi treffes da? Literaturarbeidet virker veldig interessant! Guds signing i arbeidet!!
    Sigbj.

    SvarSlett
  3. Skal prøve å legge ut litt bilder Reidun så også dere får være med på arbeidet :) Dere er hjertlig velkommen Sigbj. :)

    SvarSlett
  4. Vil gjerne anbefale dette å være voluntør. Som lærer ved den norske skolen i Ngaaoundere i Kamerun i to år, fortsatte jeg der som voluntør etter at skolen ble lagt ned i 2014.Jeg er nå pensjonist, men har har stor glede av å undervise I engelsk for Kirkens ansatte, resepsjonistene, hushjelpene, vaktene ansatte på vidregående skole og andre som ønsker å gjøre noe for å lære Kameruns andre offisielle språk, i tillegg til fransk ,bedre å kjenne.Å være voluntør kan varmt anbefales om du er ung eller gammel!

    SvarSlett